Retourneren

Retourrecht bij online aankopen

Je mag je online aankopen via onze webshop op eigen kosten aanmelden voor retour binnen 14 dagen na ontvangst.
Retour is alleen mogelijk wanneer het product in dezelfde staat wordt teruggestuurd als waarin het is geleverd.

Na het aanmelden van je retour moet het product binnen 14 dagen teruggestuurd zijn.

De verzendkosten voor het retourneren zijn volledig voor de klant.
Wij storten het aankoopbedrag terug zodra wij het product in goede staat hebben ontvangen.

 

Uitzonderingen op het herroepingsrecht (maatwerk)

  1. Voor producten die door Kubus Wonen volgens specificaties van de consument zijn besteld, geldt geen herroepingsrecht.

  2. Dit betreft producten die:

    • speciaal voor de klant worden besteld

    • worden geproduceerd in een afwijkende maat, vorm of uitvoering;

    • worden uitgevoerd in een door de klant gekozen kleur, stof, leder of materiaal;

    • op enige wijze gepersonaliseerd zijn.

  3. Aangezien deze producten niet vooraf geproduceerd of op voorraad gehouden worden, kunnen deze niet worden geannuleerd, geretourneerd of omgeruild nadat de bestelling tot stand is gekomen.

  4. De consument bevestigt bij het plaatsen van de bestelling kennis te hebben genomen van het feit dat het bestelde product een maatwerkproduct betreft en daarom uitgesloten is van het wettelijke herroepingsrecht conform artikel 6:230p onder f van het Burgerlijk Wetboek.

Hoe meld ik mijn retour aan?

Ga naar je account (geen account? Maak er een aan met hetzelfde mailadres als bij de bestelling)

Klik op het artikel dat je wilt retourneren.

Volg de instructies.

  • PostNL / MyParcel: bij het retourneren van standaardpakketten verzonden door PostNL en MyParcel kan je dit eenvoudig naar een PostNL punt brengen en de barcode laten scannen die je op je telefoon krijgt na het aanmelden van de retour, vervolgens ontvang je een verzendbewijs. Het is altijd handig om deze te bewaren.
  • Kubus Wonen bezorgservice: Na het aanmelden van je retour nemen wij contact met je op om het artikel gratis bij je op te komen halen. Let wel op, dit geldt alleen voor artikelen die al door onze bezorgservice geleverd zijn. Een PostNL levering kan niet retour worden afgehaald door Kubus Wonen bezorgservice.
  • Showroom: Wil je een artikel zelf afleveren in onze showroom als retour? Dat kan! Meld deze dan wel even van te voren telefonisch aan via 0345 54 98 10

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Wij hanteren de volgende voorwaarden bij het controleren en ontvangen van retours.
  • Je mag je online aankopen op eigen kosten binnen 14 dagen na ontvangst zonder voorafgaande aanmelding retourneren.
  • Verstuur de producten die retour zijn aangemeld met alle inhoud compleet. Bij missende onderdelen kan de retour worden afgewezen.
  • Voor eventuele beschadigingen en waardevermindering die is ontstaan bij het product kunnen wij kosten in rekening brengen.
  • Zorg dat het artikel net zo verpakt is als geleverd. Beschadigingen door gebrek aan bescherming/verpakking kunnen wij kosten voor in rekening brengen.
  • De herroepingstermijn vervalt 14 dagen nadat het product fysiek geleverd is (bij jou of iemand die de bestelling voor je aanneemt of aan heeft genomen).
  • Na het aanmelden van je retour ontvang je van ons een verzendlabel. Deze moet zichtbaar geplakt worden op de doos.
  • Het ruilen van artikelen is helaas niet mogelijk.